سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6-برنامه‌ای برای پرداخت زودهنگام به شکل اقساط، برای خرید کالا داشته باشید.

ممکن است این رویه‌ای منسوخ‌شده به نظر برسد اما به هر جهت  همچنان در کسب‌وکار کاربرد دارد. این روشی است که در آن مشتری پیش از دریافت کالا پول آن را می‌پردازد. مشتری مجاز است کالایی که برای آینده رزرو می‌شود و همچنین تحویل آن به آینده معوق خواهد شد را خریداری کند. مشتری باید پول را پیش از دریافت کالا پرداخت کند. ازآنجاکه پرداخت برای آیتم خریداری‌شده در ابتدا و پیش از تحویل آن صورت می‌گیرد فرصتی طلایی در اختیار شما قرار می‌دهد تا جریان نقدی خود را افزایش دهید.

7-یک امور جمع‌آوری برای پیگیری حساب‌های دریافتنی خود استخدام کنید.

در هر شکلی ازکسب‌وکار  ما مشتریانی داریم که هرگز در موعد مقرر پرداخت خود را انجام نمی‌دهند. اگر تصمیم بگیرید که تمام این پرداخت‌ها را خود دنبال کنید، زمان بسیار زیادی از شما خواهد گرفت و حتی شمارا مجبور به‌صرف مقدار زیادی پول خواهد ساخت. یعنی باید یک شرکت ثالث جمع‌آوری قروض را استخدام کنید تا به شما در پیگیری پرداخت‌های معوق یاری برساند.

اکثر مواقع آژانس‌های واسطه از دانش چرایی و قابلیت پیگیری چنین مشتریانی در قبال دریافت دستمزد بهره‌مند هستند. اگرچه شما مجبور  هستید تا در مورد پرداخت یک درصد معین از پرداخت‌های جمع‌آوری‌شده به توافق با آن سازمان دست‌یابید. اگر فکر می‌کنید چنین چیزی بسیار هزینه‌بر است کلاً آن‌ها را دنبال نکنید!

8-جریمه‌های بهره برای پرداخت‌های معوق و یا به تأخیر افتاده در نظر بگیرید.

هیچ تاجری تمایل ندارد تا مشتریان خود را به دلیل آن‌که ممکن است پرداخت خود را انجام ندهند جریمه کند. بااین‌حال شما باید چنین سیاستی را جهت پرداخت هر چه سریع‌تر مشتریان اتخاذ کنید. در حقیقت این موضوع مشتریان شمارا وادار به مراقب بودن در مورد زمانی که موعد پرداخت بدهی خود به شرکت شما است می‌کند. در پایان روز شما قادر خواهید بود تا تقریباً بدون هیچ تلاشی جریان نقدی خود را حفظ کنید.

9-خط اعتباری موجودی تعیین کنید.

موجودی شامل محصولات تکمیل‌شده که آماده برای فروش هستند، مواد خام و محصولاتی که از دارایی‌های جاری کسب‌وکار شما محسوب می‌شوند می‌باشند. یعنی آن‌ها باید نگهداری شوند و کارآفرین مجبور به متحمل شدن هزینه‌های نقدی برای آن هست. به این دلیل برخی مواقع توصیه می‌شود تا از فروشندگان خود وام موجودی کالا دریافت نمایید. موجودی به‌عنوان وثیقه برای وام در نظر گرفته خواهد شد.

این راه بهتری برای گرفتن وام هست ازآنجاکه باگذشت زمان هیچ‌گونه بهره‌ای به آن تعلق نخواهد گرفت. متقاعد کردن وام‌دهندگان برای دادن چنین وام‌هایی شمارا قادر خواهد ساخت تا جریان نقدی ورودی به کسب‌وکار خود را حفظ نمایید.

10-سرمایه ثابت خود را تعمیر کنید.

قاعده کلی بیان می‌کند که زمانی که مسئله سرمایه‌گذاری ثابت هست همواره تعمیر به جایگزینی ماشین‌آلات ارجحیت دارد. این بدان خاطر است که برخی مواقع در یک کسب‌وکار ، ماشین‌آلات جدید بسیار گران هستند. بنابراین برای یک کارآفرین مناسب‌تر است تا یک برنامه منظم برای نگهداری تمام انواع تجهیزات تنظیم نماید.

اجزای جایگزین را همیشه از کارخانه سازنده آن تهیه نکنید. می‌توانید این اجزا را از تأمین‌کنندگان واسطه خریداری کنید. پافشاری بر جایگزینی اجزا به‌وسیله سازنده اصلی می‌تواند در بلندمدت برای شما هزینه‌بر باشد.

منبع: گروه نرم افزاری قیاس


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :0
کل بازدید : 90903
کل یاداشته ها : 231


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ