سفارش تبلیغ
صبا ویژن

11-از مبادله پایاپای استفاده کنید.

مبادله پایاپای می‌تواند در حفظ جریان نقدی برای کسب‌وکار شما نقش بسیار مهمی ایفا کند. می‌توانید با تأمین‌کننده خود صحبت کنید و آن‌ها را برای پذیرفتن محصولاتتان به‌عنوان شکلی از پرداخت به‌جای وجه نقد متقاعد سازید. تنها به آن‌ها بگویید که قادر خواهید بود تا 30% از بدهی خود را به شکل کالا و خدمات پرداخت کنید.

11-از مبادله پایاپای استفاده کنید.

مبادله پایاپای می‌تواند در حفظ جریان نقدی برای کسب‌وکار شما نقش بسیار مهمی ایفا کند. می‌توانید با تأمین‌کننده خود صحبت کنید و آن‌ها را برای پذیرفتن محصولاتتان به‌عنوان شکلی از پرداخت به‌جای وجه نقد متقاعد سازید. تنها به آن‌ها بگویید که قادر خواهید بود تا 30% از بدهی خود را به شکل کالا و خدمات پرداخت کنید.

این راهی هوشمندانه برای حفظ وجه نقد در کسب‌وکارشما است. اگر فروشنده کنونی شما راغب به معامله‌ای این‌چنینی نیست مختار هستید که به دنبال شخص دیگری بروید که قادر به پذیرش شرایط موجود باشد.

برای مثال ممکن است یک فروشنده لوازم الکترونیکی را متقاعد سازید که می‌توانید مشاورین IT خود را  هر زمان که ماشین‌آلات آن‌ها با مشکل مواجه شد در اختیارشان قرار  دهید و این موضوع می‌تواند جایگزین استخدام یک نفر برای این کار باشد. خدماتی که توسط متخصص IT ارائه می‌شود در حقیقت شکلی از پرداخت را به‌جای کالایی که توسط فروشنده تأمین‌شده است به وجود می‌آورد.

از طرف دیگر حتی اگر کالای موردنظر ارزش مشخصی را به کسب‌وکارشما اضافه می‌کند باید ارزیابی و تعیین نمایید که این کالا ارزش صرف هزینه اضافی را دارد یا خیر. اگر مزایای به وجود آمده بر هزینه غلبه داشته باشد آن را خریداری کنید. در غیر این صورت از آن اجتناب نمایید.

12-تجهیزات دست‌دوم خریداری کنید.

بله، راه مناسب دیگری که برای حفظ جریان نقدی برای کسب‌وکار شما وجود دارد خریداری تجهیزات دست‌دوم به‌جای خریدن ماشین‌آلات جدید است. همه ما می‌دانیم که ماشین‌آلات جدید بسیار گران هستند و ممکن است به کسب‌وکار شما جریان نقدی خروجی غیرضروری ای تحمیل کنند. بااین‌حال تجهیزات دست‌دوم ظرفیت عملکردی همانند نمونه‌های جدید خود رادارند. بنابراین به‌جای خرید ماشین‌آلات جدید به دنبال ماشین‌آلات دست‌دوم که در وضعیت مناسبی قرار دارند بروید.

13-پرداخت به فروشندگان را به تعویق بیندازید.

به تعویق انداختن پرداخت برای کالاهای تمهید شده توسط تأمین‌کنندگان راه مناسبی برای  حفظ جریان نقدی است. امتحان کنید و اطمینان یابید که تا جای ممکن پرداخت‌های خود را حتی تا روز نهایی تعیین‌شده به تعویق انداخته‌اید. بعضی از مواقع ممکن است حتی با فروشندگان در مورد شرایط پرداخت به مذاکره بپردازید. اگر مجبور به تأخیر انداختن پرداخت‌ها هستید مطمئن شوید که با خریدار پیش‌ازاین تصمیم تماس حاصل کرده‌اید.

پرداخت‌های توضیح داده نشده معوق به فروشندگان می‌تواند به مؤسسات اطلاعات اعتباری به‌عنوان پرداخت دیرهنگام گزارش شود. این موضوع می‌تواند به اعتبار شما صدمه زیادی وارد کند و بنابراین تماس داشتن همیشگی با تأمین‌کنندگان و اطمینان یافتن از این مطلب که چنین موردی هرگز گزارش نمی‌شود همواره امری ضروری محسوب می‌گردد.

14-محصولات تکنولوژیکی جدید را نادیده بگیرید.

ما در جهانی با رشد فناوری زیاد زندگی می‌کنیم که در آن هرروز شاهد گجت الکترونیکی جدیدی هستیم. متأسفانه بسیاری از صاحبان کسب‌وکار فریب تبلیغات آن‌ها را بدون هیچ‌گونه بررسی قبلی می‌خورند. شما به‌عنوان یک صاحبکسب‌وکار موفق باید بررسی کنید که آیا این گجت جدید هیچ‌گونه فایده‌ای برای شرکت شما خواهد داشت یا خیر. اگر ندارد هیچ لزومی ندارد که حتی پول اندکی را هم صرف آن کنید.

15-از رتبه اعتباری خود بهره ببرید.

این‌یکی از مسائل نوظهور در کسب‌وکار هست که جامعه کسب‌وکار امریکا را تحت کنترل خود درآورده است. تجار ترغیب شده‌اند که از رتبه خوب اعتباری خود برای مذاکره جهت نرخ‌های کم‌بهره در وام‌ها، حق بیمه و گرفتن تخفیف از فروشندگان بهره‌برداری کنند. این استراتژی خوبی است. ازآنجاکه به شما برای پرداخت کم و پس‌انداز کردن میزان بسیار زیاد پول یاری می‌رساند. این روش مناسبی برای حفظ جریان نقدی و نگه‌داشتن آن برای مدتی طولانی‌تر در کسب‌وکار است.

درنتیجه راه‌های گوناگونی وجود دارد که یک کارآفرین می‌تواند با استفاده از آن‌ها اطمینان یابد که بدون هیچ‌گونه تلاشی می‌تواند وجه نقد لازم را برای پیش بردن تراکنش‌های کسب‌وکار حفظ کند. کارایی راه‌های ذکرشده در بالا توسط گروه‌های مختلف کسب‌وکار در سراسر جهان به اثبات رسیده‌اند. اگر شما یک کارآفرین تازه‌کار هستید استفاده از فن‌های ذکرشده نقش بسیار مؤثری در موفقیت شما در هرگونه کسب‌وکاری که قصد سرمایه‌گذاری در آن رادارید ایفا خواهد نمود. در آخر به یاد داشته باشید که کسب‌وکار در مورد پذیرفتن ریسک است اما همواره باید اطمینان حاصل کرد که جریان نقدی ورودی بیشتر از جریان نقدی خروجی از آن است.

 منبع: گروه نرم افزاری قیاس


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :30
کل بازدید : 90904
کل یاداشته ها : 231


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ