سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4-به راضی کردن مشتریان ادامه دهید – پشتیبانی مداوم و خدمات ویژه پیشنهاد دهید.

اولین دلیل برای ریزش مشتریان نداشتن رضایت از خدمات مشتریان است. هر چه در توان دارید انجام دهید تا به بهترین روش ارائه به خدمات مشتریان را به شکل مداوم انجام دهید. پاسخگویی سریع و مشتاقانه و آماده بودن برای ارائه یک پیشنهاد ویژه و یا دادن تخفیف با امید بیش فروشی به مشتریان می‌تواند راهکارهای مناسبی باشند.

4-به راضی کردن مشتریان ادامه دهید – پشتیبانی مداوم و خدمات ویژه پیشنهاد دهید.

اولین دلیل برای ریزش مشتریان نداشتن رضایت از خدمات مشتریان است. هر چه در توان دارید انجام دهید تا به بهترین روش ارائه به خدمات مشتریان را به شکل مداوم انجام دهید. پاسخگویی سریع و مشتاقانه و آماده بودن برای ارائه یک پیشنهاد ویژه و یا دادن تخفیف با امید بیش فروشی به مشتریان می‌تواند راهکارهای مناسبی باشند.

هیچ دلیلی وجود ندارد تا در راضی نگه‌داشتن مخاطبین خود به آهستگی پیش بروید به‌خصوص زمانی که آن‌ها در حال چت کردن تلفنی با شما به‌صورت زنده هستند. به خاطر داشته باشید که 81% از شرکت‌هایی که دارای قابلیت‌های قدرتمند و شایستگی در ارائه تجربه عالی به مشتریان هستند دارای عملکرد بسیار بهتری نسبت به رقبای خود می‌باشند. این نکته را در نظر داشته باشید که رضایت مشتری یک تمایزدهنده کلیدی در انبوه شرکت‌های موجود به شمار می‌رود. علاوه بر ارائه پشتیبانی، طرح‌های ویژه مداوم، به جذب و ایجاد رضایت در مشتریان در درازمدت کمک خواهد کرد. تبلیغاتی تهیه کنید که از کانال‌های متفاوت عرضه شوند و حول تخفیفت، اشانتیون‌ها، قرعه‌کشی و مسابقات تمرکز داشته باشد. این پیشنهاد‌ها را از طریق ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، پرینت، خدماتی که در فروشگاه‌ها ارائه می‌شوند و سایر کانال‌های بازاریابی توزیع کنید. درست مانند کاری که HairDazzle در توییتر انجام داده است.

5-با مشتری خود مانند یک شریک ارزشمند رفتار کنید – ارتباط امری دوطرفه است.

همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد، بازخورد مشتری خود را جدی بگیرید و به درخواست‌های منطقی عمل کنید. اگر در مورد بازخوردهای به‌دست‌آمده کاری انجام ندهید پس هدف از گوش دادن چه می‌تواند باشد؟ اطمینان یابید که مشتریان از این‌که به بازخوردهای آن‌ها نیاز دارید و این‌که کسب‌وکار شما حقیقتاً آن‌ها را به‌اندازه شریک خود ارزشمند قلمداد می‌کند آگاهی دارند. اگر به دنبال مثالی هستید تا دریابید که چگونه به مشتریان خود نشان دهید که عقاید آن‌ها از اهمیت برخوردار است به آنچه Buffer App در این زمینه انجام می‌دهد نگاهی بیندازید. Buffer App یک ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی است که به کسب‌وکارها و افراد کمک می‌کند تا یک برنامه زمان‌بندی برای محتوای خود ایجاد کنند و در بهترین زمان آن را به اشتراک گذاشته و بیشترین مشارکت را دریافت کنند. ویژگی‌هایی که Buffer App ارائه می‌دهد شامل انواع محتوای کیفیت هست که متمرکز بر بازاریابی، دستیابی به رضایت و مجموعه‌ای از برنامه‌های ماهانه تحت عنوان گزارش شادی است. این گزارش مشخص می‌کند که چگونه گروه Buffer App پشتیبانی از مشتری را هرماه به‌وسیله آنچه به‌خوبی عمل می‌کند، آنچه عملکرد خوبی ندارد، آنچه تصمیم گرفته‌شده است تا در آینده بر روی آن کار شود و نهایتاً درخواست بازخورد از مشتریان مدیریت می‌کند. این درسی است برای تمام کسب‌وکارها تا کاملاً شفاف عمل کنند و به شکلی فعالانه به مشتریان خود اجازه دهند که در بهبود محصولات خود در آینده مشارکت داشته باشند. این میزان تمرکز بر مشتریان روش اصلی برای تقویت کردن اعتماد و وفاداری آن‌ها و به‌طورکلی ایجاد عشق به شرکت شما هست.

6-اعتماد ایجاد کنید – مشتریان را از تغییرات وسیع صورت گرفته چه خوب و چه بد آگاه سازید.

یک تجربه منفی نیاز به ایجاد 12 تجربه مثبت خدمات مشتریان دارد تا بتواند جبران شود. این نشان‌دهنده میزان حساسیت اعتماد بین یک کسب‌وکار و مشتریان خود هست. شرکت شما هراندازه‌ای که دارد، باید ایجاد تغییرات مثبت و منفی در محصولات و خدمات خود را به اطلاع مشتریان خود برساند. ضروری است تا در زمان ایجاد تغییرات در محصولات و خدمات خود آن‌ها را به آهستگی اعمال کنید زیرا مشتریان به آنچه پیش‌ازاین ارائه می‌داده‌اید عادت کرده‌اند. اخیراً اینستاگرام به‌روزرسانی‌هایی را در شرایط سرویس‌دهی خود ایجاد کرده است اما از شفاف بودن در مورد تغییراتی که در شبکه اجتماعی بوجود آورده است غفلت ورزیده است. بیان این موضوع به شیوه ای سردرگم کننده بوده و بنابراین مقاصد شرکت دز این بین ن آن واضح بیان‌نشده است. کاربران به‌سرعت از طریق شبکه‌های اینترنتی نگران بودن خود در مورد این تغییرات بیان کرده‌اند. اکثر این بازخوردها نشان‌دهنده برآشفتگی آن‌ها بوده و بسیاری از آن‌ها این سرویس را ترک کردند و یا مانند National Geographic تهدید به ترک آن نمودند. اینستاگرام سریعا به این عصبانیت عمومی پاسخ داد و از تصمیم خود برای به روزرسانی شرایط سرویس دهی خود صرف نظر کرد. در نهایت موقعیت ذکر شده با توجه به جبران اشتباه صورت گرفته به خوبی مدیریت شد؛ اما در حال حاضر اینستاگرام به دلیل ارتباطات ضعیف در مورد شرایط سرویس دهی، اعتماد خود را در بین مخاطبین از دست داده است، اعتمادی که بدست آوردن مجدد آن کاری بسیار دشوار است.

در اینجا به اقداماتی که برای بدست آوردن اعتماد لازم است اشاره خواهد شد:

  • تحقیق در مورد این که آیا تغییرات مورد نظر در شرکت می تواند برداشت عمومی را نسبت به شما تغییر دهد یا خیر.
  • اختصاص تغییرات به محصولات و خدمات خود را به شکلی روشمند اعمال کنید.
  • زمانی که تغییری ایجاد می کنید آن را به اطلاع مشتریان خود برسانید، چه این موضوع نتیجه ای نامطلوب به همراه داشته است و چه کاری صحیح بوده باشد. یک ارتباط سالم دیدگاه واضحی از شرکت را در اختیار مشتریان قرار می دهد که نمی تواند به صورت ساختگی ایجاد شود.
  • به ارزش بازخوردهای بدست آمده در ارتباط با تغییرات شرکت توجه کنید.
  • 7-شفاف باشید – صداقت در زمان ارتکاب اشتباه بسیار حیاتی است.

شفاف بودن در عصر دیجیتال یک باید و ضرورت است؛ مانند قواعدی که در بالا به آن ها پرداخته شد، شفافیت یک فاکتور مهم در ایجاد اعتماد، رضایتمندی و عشق به شرکت شما محسوب می شود. شفاف بودن به چه معنی است؟

شفافیت یعنی از بازخوردها هراسی ندارید.

  • شفافیت به معنی آن است که شما چیزی برای پنهان کردن ندارید.
  • شفافیت یعنی شخصیت فردی و کاری کارمندان شما نامشخص است.

شفافیت یعنی این که شما تمایل دارید تا با مشتریان خود مکالمه داشته باشید

منبع: گروه نرم افزاری قیاس


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :0
کل بازدید : 90891
کل یاداشته ها : 231


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ