سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8-به گفته های خود عمل کنید – به قول های خود متعهد باشید.

کلام شما تعهد می آورد. عمل کردن به وعده هایی که داده اید شفافیت کسب و کار شما را نشان می دهد و در عین حال به ایجاد اعتماد بین مخاطبین کمک می کند و در نهایت باعث جذب مشتریان می شود.

انتظارات مشتریان خود را مدیریت کنید به گونه ای که اطمینان حاصل شود که اهدافی واقعگرایانه با قابلیت برآورده شدن وجود دارند. با تداوم در پیغام دهی، مشتریان شما متوجه خواهند شد که باید در آینده نیز انتظار پیام های شما را داشته باشند.

اف دبلیو نیکول آن را به بهترین شکل بیان کرده است:  زمانی که به ریشه معنایی کلمه موفقیت «رجوع می کنید، به سادگی متوجه خواهید شد که معنای پیگیری کردن را دارد.»

9-مسئولیت خود را بپذیرید – همواره حق با مشتری است.

اهمیتی ندارد که چه اتفاقی روی داده است، همیشه حق با مشتری است. این قاعده ای است که در تمام مراحل، از خدمات مشتریان تا تجربه مشتری و تا توسعه محصول، کسب و کار شما را به سمت رشد هدایت می کند. برای آغاز این حرکت، سیاست خدمات مشتریان ایجاد کنید. سیاستی که به مشتریان نشان می دهد که همواره حق با آن ها است. این سیاست را در سه بخش سازمان دهی کنید:

  1. عبارت هایی را برای استفاده شرکت تعیین کنید که باعث جذب مشتریان  شود و آنها را خوشحال کند مجددا هماهنگی و ایجاد رابطه شخصی در این میان نقش مهمی ایفا خواهند کرد.
  2. از طریق پیگیری کردن مشتریان به شیوه ای تاثیرگذار اجازه ندهید که آن ها، کسب و کار شما را به فراموشی بسپارند. پیام دهی خود را شخصی سازی کنید این کار با تماس گرفتن با مشتریان در رویداهای خاص و فرستادن یادداشت های دست نویس مداوم میسر خواهد شد.
  3. مشخص کنید که چگونه باید با مشتریان ناراضی برخورد شود. مراحل عملی تعیین کنید تا از این طریق اطمینان حاصل شود که یک فرایند بی نقص برای بر قرار کردن ارتباط جهت حل مشکل آن ها ایجاد شده است و در حالت ایده آل می توان مشتریان ناراضی را به وفادارترین طرفداران تبدیل کرد.

10-همیشه بگویید متشکرم” – مهربانی و قدردانی تاثیر بسیار زیادی بر جای می گذارد.

در آخر همیشه بگویید “سپاسگزارم”. از هر 4 مشتری 3 مشتری دلیل وفاداری خود به یک سازمان را داشتن یک تجربه مثبت در طولانی مدت دانسته اند. مهربانی و قدردانی در مقابل مشتریان یک راه غیر قابل انکار برای جذب مشتریان در دراز مدت می باشد.

پیام تشکری را که از جانب شرکت برای هر مشتری می فرستید، خاص و ویژه سازید. خاص بودن هر پیام با توجه به موقعیت منحصر به فرد هر شخص از اهمیت بسزایی برخوردار است. تا جای ممکن از مشتری به جهت صرف وقت خود در طول فرایند حل مشکل، قدردانی کنید. نهایتا جمله قدیمی “سپاسگزارم” را بیان کنید.

برای مدیریت روابط با مشتریان به این 10 قانون طلایی توجه کنید.

 منبع: گروه نرم افزاری قیاس


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :0
کل بازدید : 90887
کل یاداشته ها : 231


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ