سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بنگاه‌های کوچک و متوسط توسعه‌یافتهبه بنگاه‌هایی اطلاق می‌شود که کلیه هدف‌های موردنظر در ایجاد آن بنگاه‌ها به نتیجه رسیده باشد و منجر به توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شوند. توسعه و گسترش بنگاه‌های کوچک و متوسط از عمده‌ترین راهکارها برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در جامعه محسوب می‌شوند، ازاین‌رو  کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به‌عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی در فرآیند توسعه جوامع مختلف دارند…
ادامه مطلب...

  

براساس اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب 31/04/94 با کمی تامل و بررسی به این نکته می رسیم که حتی کوچک ترین بنگاه های اقتصادی نیز برای تحصیل درآمد، نیازمند صرف هزینه می باشند. به عبارت دیگر، پرداخت هزینه برای کلیه فعالیت های اقتصادی امری اجتناب پذیر بوده و دراین میان فعالان اقتصادی که خواهان سودهای سرشار و فراوان هستند، می بایست هزینه های گزافی را نیز متحمل شوند. اما از آنجایی که بین درآمدها و هزینه های بنگاه های اقتصادی رابطه معکوسی وجود دارد، به این معنی که هرچه هزینه ها بیشتر باشد به همان میزان از درآمد ها کاسته می گردد.


ادامه مطلب...

  

BPMS نرم‌افزاری است که با در اختیار قرار دادن یک محیط گرافیکی شمارا قادر می‌سازد با کمترین دانش برنامه‌نویسی اقدام به مکانیزاسیون، یکپارچگی و

بهبود فرآیندهای جاری سازمان خودنمایید. به عبارتی BPMS ابزاری برای تولید نرم‌افزارهای اختصاصی یک شرکت توسط خودش هست.;
ادامه مطلب...

  

با افزایش بی‌وقفه قیمت بیت کوین با داغ شدن مبحث ارزهای رمزگذاریشده و کریپتو کارنسی  همچون بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و ریپل و سردرگمی کاربران در زمینه انتخاب کیف پول‌های معتبر در این زمینه، نیاز به مطلبی جامع احساس می‌شد. در این مطلب به معرفی انواع کیف پول‌های بیت کوین و ارز رمزها برای افتتاح حساب و نگه‌داری ارزهای دیجیتال می‌پردازیم. به قبل از هر چیز لازم به ذکر است که واژه کیف پول در سایت‌های مختلف با عناوین متفاوتی یاد می شود. همچون: وَلِت/والِت (wallet) – کیف پول – آدرس حساب و  ….


ادامه مطلب...

  

 

صورت درآمد و هزینه  که به صورت سود و زیان ( Income Statement) ) نیز معروف می باشد ؛ میزان درآمد ها ، هزینه ها، و همچنین سود یا زیان انتها دوره را که حاصل فعالیت های عملیاتی و غیر عملیاتی می باشند را گزارش می کند .
صورت سود و زیان بر مبنای حسابداری تعهدی تهیه می شود . این یعنی اینکه درآمد ها زمانی شناسایی می شوند که تحقق یافته باشند به عبارت دیگر زمانی که وجه نقد دریافت گردید درآمد هم شناسایی می شود .هزینه ها هم در این روش زمانی شناسایی می شوند که پرداخت شده باشند خواه برای هزینه های گذشته باشد و یا هزینه های آتی . همچنین در صورت سود و زیان ، سود سهام پرداخت شده به سهامداران عادی به عنوان هزینه و درآمد حاصل از صدور سهام به عنوان یک درآمد شناسایی نمی شوند .مبادلات بین موسه و مالکانش به طور جداگانه در  گزارش حقوق صاحبان سهام نمایش داده می شود .


ادامه مطلب...

  

هوش تجاری (BI) یک فرایند مبتنی بر فناوری است که به‌منظور تحلیل  داده‌ها برای کمک به مدیران

ارشد، مدیران میانی و سایر کاربران جهت اتخاذ تصمیمات بهینه به‌کاربرده می‌شود. هوش تجاری (BI) شامل مجموعه‌ای از ابزارها، برنامه‌های کاربردی و متدولوژی‌ها است که با جمع‌آوری داده‌ها از منابع  درون‌سازمانی و  برون‌سازمانی، داده‌ها را برای تجزیه‌وتحلیل آماده می‌کند، امکان اجرای پرس‌وجو (Query) را مهیا می‌سازد، گزارش‌ها و داشبوردها را ایجاد می‌کند به‌نحوی‌که این گزارش‌ها در اختیار تصمیم گیران و همین‌طور کارکنانBPMS  قرار گیرد.
ادامه مطلب...

  

در انتهای هر سال، واحد های حسابداری شرکت ها و کسب و کارهای کوچک، کلیه حسابهای خود را به می‌بندد. بابستن سال مالی ، دوره مالی به پایان میرسد و درواقع اطلاعات حسابداری را به سال بعد منتقل می شود .اکنون که مدت زیادی به پایان سال باقی نمانده است و کم کم زمان آن رسیده که تمامی واحد های تجاری و تولیدی و بازرگانیکم کم اقدامات لازم جهت بستن سال مالی خود را انجام دهند ما این مقاله را برای شما خواننده گرامی آماده نموده ایم تا با نکات حائذ اهمیت آن به شما در بستن سال مالی کمک کرده باشیم
ادامه مطلب...

  

اصلی ترین تغییرات در ماده 100 قوانین مالیاتی داده شده است که مشاغل را مکلف به ارائه اظهارنامه تا آخر خرداد ماه مینماید.
ماده 100 – مودیان موضوع این فصل این قانون مکلف اند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت‌های شغلی خود را در یک­ سال مالیاتی برای هر واحد شغلی یا برای هر محل جداگانه طبق‌ نمونه‌ای که وسیله سازمان امور مالیاتی کشور تهیه خواهد شد تنظیم و تا آخر خرداد ماه سال بعد به اداره امور مالیاتی محل شغل خود تسلیم و مالیات ‌متعلق را به نرخ مذکور در ماده (131) این قانون پرداخت نمایند.


ادامه مطلب...

  
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :0
کل بازدید : 90599
کل یاداشته ها : 231


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ